Wednesday, 20 November 2013

Over and out? - julkkarimietteitä

Kuukausi sitten oli suunnitelmissa seistä juuri tällä kirjoittamisen hetkellä Allotrian lavalla ja juhlia levynjulkaisua. Sittemmin muutin mieleni ja peruutin tilaisuuden. Monta muutakin asiaa on mennyt eri tavalla kuin alunperin suunnittelin. Ensin olin sijoittamassa levyn promootioon suuria summia, sitten tajusin ettei sellaista rahaa ole olemassa. Olen miettinyt paljon sitä, miksi teen tätä ja mitä teen seuraavaksi. Myönnän, että olin hetkellisessä mielenhäiriössä kun peruutin juhlat, mutta se oli oikea ratkaisu. Omathan on bileeni, parempi järjestää ne silloin kun kaikilla on kivaa. Uusi ajatus onkin pitää juhlat ensi vuonna sitten kun saadaan editoitua tästä kaikesta kertova minidokkari kasaan. Materiaali on sen verran sekalaista, että on vaikea sanoa tuleeko visuaalisesta hengentuotteesta viisi minuuttia vai viisikymmentä. Uteliain silmin kuljen matkani loppuun asti. Dokkari on samalla se viimeinen mesenaattien vastike, jota odottaa vielä joukko kampanjaan osallistuneita. En ole unohtanut. 

En osaa sanoa tarkkaa materiaalin valmistumispäivää? Ehkä suurin opetus mitä tältä projektilta olen saanut on se ettei elämää voi hallita, eikä aikaa yrittää pakolla valjastaa. Mulla on tavoite-aikatauluja, mutta en ole enää nuori, olen töissä, olen koulussa. Asiat tapahtuvat, mutta mulla ei ole enää kiire, en odota mitään. Tiedättehän, on päiviä ja lisää päiviä, mutta ei ole mitään suurta päivää jolloin maailmankaikkeus hetkellisesti valaistuisi ja tajunta räjähtäisi. Mä vain olen, tällä hetkellä mustissa risoissa villahousuissa, kalliossa, joulusuklaata imeskellen, dokkarin kässäri koneella auki. Uusia asioita täytyy vielä kuvata, loppu täytyy käsikirjoittaa uusiksi, siihen piti tulla julkkarijuhla, se jonka piti olla tänään, mutta ei anneta sen häiritä. 

Huomenna levyn pitäisi soppareiden mukaan löytyä digijakelusta mm spotifyista. Levy lähtee myös Backstage Rockshopista eteenpäin ennakkotilaajille. Mitä seuraavaksi tapahtuu? Noh, levy jää myyntiin nettikauppaan, kliksautan soundcloudista ilmaiset jaot päälle ja toivon että jaatte sekä Spotifyn että Soundcloudin linkkejä eteenpäin somessa, nautitte ja toivottavasti joku tulee tätä matskua kuuntelemalla onnelliseksi. Kaiken tämän tekemisen jälkeen, koen olevani valmiimpi aloittamaan seuraavia projekteja, jotka vaativat uusia ja erilaisia taitoja.

Katsotaan, se ainakin on varmaa että julkkaripäivän aamuna, kello soi puoli seitsemän, bussi vie töihin ja se tavallinen arki rullaa kuten yleensäkin. Luksus tulee pienistä asioista. Ja matkalla voi laittaa silmät kiinni ja kuulla päässään uusien tulevien aikojen soundeja, teen muistiinpanot mieleeni ja kun tulee sopiva hetki, tämä tarina saa jatkoa

Hyvää julkkaripäivää
monin tuntemattomin terveisin
Annina

1 comment:

  1. Kuuntelen tätä sun levyä just Spotifysta ja kaunista on! Pakko mun on tämä levy tilata, kun en ehtinyt mesenoijaksi :)

    ReplyDelete